Kan man bestille en vare der ikke findes på hjemmesiden eller ikke er tilgængelig?

Generelt tager vi imod bestillinger på varer vi ikke har tilgængelige.

Hvis vi er i stand til at hente den ønskede vare hjem i den nærmeste fremtid og på gode vilkår, vil vi stille varen ind på vores hjemmeside med status "kan bestilles" og vil kunne bestilles helt normalt.
Hvis varen har status "ikke tilgængelig" eller ikke kan findes på hjemmesiden, vil det som regel betyde, at vi ikke har klar informationer om hvornår, hvis overhovedet, vi får den hjem og vad den kommer til at koste.
Fordi vi gør vores bedste for at afvikle ordren hurtigt og transparent som muligt, uden at love hvad vi ikke kan holde, tager vi ikke imod ordrer på varer der ikke er tilgængelige.

Mulighed for at give mig besked, når varen er tilgængelig

I stedet for at bestille en utilgængelig vare, tilbyder vi dig muligheden "giv mig besked når varen er tilgægelig". På enhver utilgængelig vares produktside kan du finde en knap og et vindue til at indtaste din e-mail (medmindre du er logget ind, så behøves det ikke).
Når vi registrerer dit ønske om at få en besked lige så snart varen er tilgængelig, vil systemet sende en besked til dig.

Husk, at hjemmesiden som udgangspunkt kun viser tilgængelige varer. Hvis du ikke kan finde varen til at registrere til tilgængelighedsbeskeden, kan du ændre på filterindstillingerne i søgefunktionerne.

Vi tager heller ikke imod anmodninger om tilgængelighedsbeskeder telefonisk eller per e-mail.

Vi har dage, hvor vi har en lageromsætning på mere end tusing varer.
Vi er ikke i stand til at kigge alle notaterne igennem for at se, hvem der potentielt er interesseret i et produkt. Derfor er der kun mulighed for at modtage en besked via vores automatiske system. Vi takker for jeres forståelse.

To særlige situationer

  • Hvis en vare er en nyhed og det drejer sig om et mærke vi har i vores tilbud, men ikke kan findes på hjemmesiden, vil den højst sandsynligt vise sig på siden meget snart. Man kan også altid spørge os, vi kunne jo have overset noget...
  • Hvis vi overhovedet ikke har mærket i vores tilbud, er det ensbetydende med at vi overhovedet ikke modtager leveringer fra dem. Vi er åbne over for idéer, så hvis tilbuddet er interessant kan vi etablere et samarbejde. Vi vil dog ikke hente enkelte produkter hjem.

Diagram med tilgængelighedhistorik

På en enhver produktside er der et diagram med en tilgængelighedhistorik. Den kan du tjekke, der mange oplysninger i den.

  • Når en vare regelmæssigt kommer på hjemmesiden for derefter at forsvinde, betyder det at vi prøver at holde en lagerbeholdning der svarer til efterspørgslen. Vi kan dog også have midlertidige mangler. Hvis varen ikke er tilgængelig på nuværende tidspunkt, kan du ved at kigge i leveringshistorikken få et indtryk over hvor ofte vi får varen på lager, og dermed skønne hvornår den kommer igen.
  • Hvis varen ikke har været tilgængelig i flere måneder, eller hvis den aldrig har været tilgængelig, betyder det at den ikke længere fås hos distributøren (udgået produktion eller importeres ikke pga. manglende interesse) eller at vi har afsluttet vores samarbejde med den givne leverandør. I så fald giver det ikke mening at spørge om vi kan hente varen hjem, da vi ikke har muligheder for det.
    Den eneste undtagelse er reservedele til nogle værktøjer.
  • Mulige utypiske diagramsituationer:
    • På diagrammet kan man ikke se nogen levering, men varen har status som tilgængelig. Forklaring: varen var reserveret, blev ikke købt, og reserveringstiden er udløbet.
    • Varen er hele tiden tilgængelig, selvom om man ikke kan se nogen leveringer i flere måneder (eller endda år). Forklaring: den sidste levering har kunnet dække vores behov i lang tid, som f.eks. hvis vi opkøber en stor mængde af en vare i en begrænset serie, som ikke vil være på markedet når lageret udtømmes.
Tilbage